środa, 2 listopada 2011

Akwarystyka - początki

Akwarystyka jest to hobby, któremu poświęcam sporo czasu od dzieciństwa, kiedy to pasją hodowli i rozmnażania ryb zaraził mnie mój Tata. Początkowo działałem jako obserwator - o sprawy związane z akwarium dbał Tata, z wiekiem przejmowałem coraz więcej obowiązków, aż w końcu sam zająłem się dbaniem o swoje ryby, rośliny. Dzisiaj mam duże doświadczenie związane z wieloma gatunkami ryb akwariowych, działam na międzynarodowych forach akwarystycznych, umieszczając tam swoje obserwacje i dokumentując rozmnażanie i rozwój moich podopiecznych. Zajmuję się na razie akwarystyką słodkowodną- przede wszystkim rodzajem Corydoras - (słodkowodnymi rybami z rodziny kiryskowatych) obejmującym około 150 gatunków, w tym wiele popularnych ryb akwariowych, zwanych w Polsce popularnie kiryskami, kirysami. Zainteresowały mnie te ryby ze względu na sposób zachowania, jak również na ciekawą biologię. Pełnią one bardzo pożyteczną rolę w akwarium, sprzątając dno z opadłych resztek pokarmu. Są to ryby stadne, dlatego zalecam kupno przynajmniej małego stadka złożonego z minimum 6 sztuk - wtedy ryby pokazują pełnię swoich zachowań, możemy też za jakiś czas doczekać się młodych rybek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz